Tuesday, July 27, 2010

Finally things are taking a turn in the right direction! I'm loosing weight gradually.. and today was a good day to say the least... Soon I have lost about 5kg.. another 15 and I'm at my ideally weight! I cant wait hehe...

Igår så va jag till Lager 157... skulle ha kollat efter ett par skor men det slutade med att jag kom hem med en dvd istället hehe... hittade nämligen en RDJ film jag inte hade! Win och fail samtidigt eftersom Lager 157 mest säljer kläder haha
Men jag prövade faktiskt några plagg! prövade en as snygg klänning där... dock köpte jag den inte för jag blev as depressed när jag insåg vilken storlek jag behövde ha... och jag vill inte köpa för stora kläder heller eftersom jag håller på att gå ner i vikt... så lät helt enkelt bli.
men sen så åkte vi iaf hemåt... å vi bestämde oss för att ta samma väg tillbaka som vi kom... nämligen genom skogen... och jag kan ju säga såhär... jag skulle fan inte varit här nu. runt ett hörn så kom två bilar... å den bakom den första bilen började köra om precis när jag kom! jag tror jag bara va 30 cm från en frontalkrock fan. jävla knarkar jävlar som är ute på vägarna säger jag då! men jag tappade inte lugnet... jag körde vidare som vanligt. men herregud va adrenalinet pumpade! det va tur att jag reagerade så snabbt som jag gjorde iaf... peew...

Idag så tog jag å tränade lite magmuskler... å fy fan! jag är verkligen otränad hahaha körde ett pass på 12 minuter... å så fort jag lägger mig ner så kan jag inte sätta mig upp utan måste typ rulla ur sängen haha.. men det är bra att man känner nått iaf.. då funkar det ju ;)

Just det... läste en grej idag som bara fick mig att sucka... ska posta här:

MBC has banned TOP’s song “Turn It Up” from broadcasting.

“FM Business” by Seo Taji contain the words “Fucked Up” in the lyrics, thus it has been banned. While TOP’s “Turn It Up” was banned because it contains brand names such as Louis Vuitton, YSL, Dolce & Gabanna, etc. which are considered as indirect advertising.

MBC Review evaluation officials stated, “Due to the profanity in the song, ‘FM Business’ by Seo Taju, the ban from broadcasting was determined. While Big Bang’s TOP ‘Turn It Up’ contained indirect advertising of products. The review of the songs’ lyrics do not follow the rules of broadcasting for MBC thus they will not be played.”

Public advertising while on air is prohibited in Korea and has always been, but luckily TOP didn’t decide to promote this song. It’s not like he is telling the world to go buy them but it’s banned there’s nothing you can do. After all, hearing TOP mentioning all these brands does make you subliminally wanna go out and buy them right? XD

source/출처: 뉴스엔
translated/번역: alee @ ibigbang.wordpress.com



like... wtf?
aja snart kommer en ny Big bang singel! can't wait!! :D

No comments: